elegal - advokátní kancelář

GDPR
Menu

Aktuality

Bez jakých smluv se neobejdete? Dali jsme do kupy seznamy pro jednotlivé obory

Bez jakých smluv se neobejdete? Dali jsme do kupy seznamy pro jednotlivé obory

29. 4. 2019

“Na všechno mějte papír!”, říká s oblibou Petra na všech svých školeních. Nešťastníci, kteří ten papír neměli a teď potřebují žehlit průšvih, se na nás obracejí dennodenně. Dali jsme proto dohromady seznamy smluv, které by měla mít každá marketingová agentura, IT firma nebo grafické studio.

Autorskoprávní směrnice – nové povinnosti (nejen) pro marketéry

Autorskoprávní směrnice – nové povinnosti (nejen) pro marketéry

3. 4. 2019

Zatímco o „dani z odkazu“ a upload filtrech se veřejně mluví už delší dobu, povinnosti ukryté pod článkem 14 autorskoprávní směrnice zatím zůstávají téměř bez povšimnutí. Týkají se přitom všech, kdo legálně pracují s cizím obsahem (mají licenci k jeho používání).

S Bětkou Kokešovou prakticky o ochranných známkách

S Bětkou Kokešovou prakticky o ochranných známkách

28. 3. 2019

Ochranné známky vyvolávají mnoho otazníků. Jakou ochranu nám vlastně poskytují a pro co všechno? Jak do přihlášky správně vybrat konkrétní třídu? Jak moc obecný název své značce mohu dát? A co znamená to R v kolečku?

Autorskoprávní směrnice byla schválena, Česko má 2 roky

Autorskoprávní směrnice byla schválena, Česko má 2 roky

26. 3. 2019

Evropský parlament dnes schválil novou regulaci autorských práv v onlinu. Členské státy mají nyní 2 roky na přijetí nových pravidel a převedení do vlastních zákonů. Koho se směrnice vlastně týká a co nám přinese?

Autorskoprávní směrnice – co jsou to upload filtry a kdy je začnu potřebovat?

Autorskoprávní směrnice – co jsou to upload filtry a kdy je začnu potřebovat?

25. 3. 2019

Jedni říkají: „filtry zabrání nelegálnímu šíření autorského obsahu.“ „Bude to pohroma pro veselé gify, parodie a satiru,“ tvrdí druzí. Ve směrnici o upload filtrech nic není, myslí si třetí. Co tedy vlastně článek 13 autorskoprávní směrnice říká?

Autorskoprávní směrnice – koho se dotkne „daň z odkazu“?

Autorskoprávní směrnice – koho se dotkne „daň z odkazu“?

19. 3. 2019

Jedno z nejdiskutovanějších opatření, které autorskoprávní směrnice ve své finální podobě zavádí, je povinnost odvádět odměny za použití mediálních článků – dnes je známá pod laickou zkratkou „daň z odkazu“. Co přesně k tomu tolik diskutovaný článek 11 říká a na koho nová úprava nejspíš dopadne?

Autorskoprávní směrnice krotí platformy, ale i markeťáky

Autorskoprávní směrnice krotí platformy, ale i markeťáky

11. 3. 2019

Evropský parlament má na stole finální návrh směrnice o autorských právech na digitálním trhu. V nejbližších týdnech bude rozhodovat hlasováním „yes or no“ o tom, jak bude do budoucna vypadat obsah evropského internetu. Dlouho očekávaná regulace bude mít zásadní dopady na platformy, které umožňují sdílet obsah třetích stran, na média i autory. Reforma se ale nejspíš nezastaví jen u nich. Navrhovaná směrnice se totiž s největší pravděpodobností dotkne mnohem širšího okruhu subjektů.

Jak nás ovlivní autorskoprávní směrnice? Záznam se SEOloger je venku!

Jak nás ovlivní autorskoprávní směrnice? Záznam se SEOloger je venku!

5. 3. 2019

Co na nás valí nová autorskoprávní směrnice? Koho se dotkne, jak nás ovlivní a co se změní v online marketingu? Poslechněte si Petru Dolejšovou a záznam z březnového SEOloger.

Petra Dolejšová: Co pro média znamená GDPR?

Petra Dolejšová: Co pro média znamená GDPR?

1. 3. 2019

Jak to mají novináři s ochranou osobních údajů? Kde je hranice svobody slova? A jak by se řešila situace, kdy novinář pracuje na článku, který ještě nevyšel a jeho hlavní aktér požádá o své osobní údaje?

Píšeme pro Respekt k právu

Píšeme pro Respekt k právu

27. 2. 2019

Některé magazíny čteme rádi a některé ještě radši. Do té druhé skupiny patří Respekt, který nás zapojil do rubriky Respekt k právu. Vedle soudců, státních zástupců nebo právních filozofů jsme dostali prostor i my a těšit se tak můžete na články z pera eLegal.

Děsíte se reklamací zákazníků? Udělejte si v nich jednou provždy jasno.

Děsíte se reklamací zákazníků? Udělejte si v nich jednou provždy jasno.

19. 2. 2019

V reklamacích a souvisejících právech spotřebitele mnoho e-shopařů stále ještě tápe. Nenechali jsme to být jen tak a pro Ecommerce Bridge Česko sepsali vše, co by podnikatelé měli vědět předtím, než sepíšou své obchodní podmínky a dorazí jim od zákazníka první reklamace.

Co musíte spotřebiteli sdělit, než u vás nakoupí

Co musíte spotřebiteli sdělit, než u vás nakoupí

18. 2. 2019

Podle § 1820 občanského zákoníku je třeba spotřebitele, který nakupuje u vás na e-shopu, dostatečně dopředu informovat o některých zákonem vyjmenovaných záležitostech. Nezapomeňte, že to jste vy, kdo bude muset v případě sporu dokazovat, že spotřebiteli tyto informace sdělil. Pojďme se podívat, co by určitě nemělo ve vašich obchodních podmínkách chybět.