Co je klamavá reklama a jak se jí nedopustit?

Klamavá reklama je chování, kterého se můžete dopustit v rámci nekalé soutěže. Pokud spotřebiteli (vašemu zákazníkovi) něco zatajíte nebo ho uvedete v omyl a můžete tím dosáhnout nějakého prospěchu, lítáte v průšvihu.

Pokud například používáte spojení “jednička na trhu”, ačkoliv podle žádných studií jedničkou nejste, klamete. Nesmíte ani lhát o složení výrobků nebo tvrdit, že je určité zboží zlevněné, pokud reálně slevu nedáte. 

Klamavá reklama je nezákonná a můžete se s ní vyšplhat na milionové pokuty.

Chcete se vyhnout těmto nekalým praktikám nebo už jste se dostali do křížku se zákonem a potřebujete pomocnou ruku? Jsme tu pro vás

Potřebujete poradit?

Vzdělávejte své okolí
Sdílejte odpověď s přáteli

Na dotaz odpovídá

Andrea Voříšková

Andrea už proškolila přes stovky začínajících i zkušených podnikatelů, e‑shopařů a marketérů. Nečekejte citování paragrafů a strohou mluvu advokátů, ale nálož příkladů z praxe v podání, které vás rozhodně nebude nudit. Andrea se totiž orientuje nejen ve světě zákonů, ale i ve světě podnikání – sama úspěšně rozjela několik projektů a e‑shopů.

Specializace:

  • Zdravotnické a potravinové právo
  • IT právo & technologie
  • Marketingové právo
  • Právo v e-commerce

Odpovědi na podobné dotazy se dozvíte na našich školeních

Na vaše dotazy odpovídá náš tým specialistů

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou špičkové
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte